Mijn strijd tegen de kilo’s: De einddatum

Jaja, 12 augustus zijn we vandaag. De einddatum. De vorige blogs hierover kan je hier en hier lezen.
Vandaag zou ik op mijn gewicht moeten zijn. Deze ochtend zou er 53 kg op de weegschaal moeten verschenen zijn. Nu ja, ik ben er op gaan staan maar ik wist natuurlijk zo ook wel wat er op zou komen. Na mijn laatste blog moest ik nog 6 kg kwijt daar is iets vanaf dat wel. 700 gram… Geen lens voor mij 😦 Ik ben ontzettend teleurgesteld in mezelf! Niet omdat ik nu de lens niet heb maar omdat het mijn eigen stomme schuld is allemaal dat het niet is gelukt.

Hoe komt dat nu eigenlijk allemaal, want uiteindelijk weeg ik nu nog steeds 300 gram meer dan mijn eerste blog over mijn strijd tegen de kilo’s. Heel simpel. Geen karakter, geen uithoudingsvermogen of toch wel? Het lopen deed me in het begin de das om. Mijn eetpatroon bleef oké maar ik startte met start to run waardoor ik natuurlijk na 8 jaar weer enige vorm van spieren kreeg. Wat ik ook deed ik bleef hangen op hetzelfde gewicht. Het ontmoedigde me mateloos en ik ging me dus weer laten gaan met ongezond eten. De kilo’s kwamen er weer bij maar ik wilde echt niet weer een 6 vooraan dus weer er op letten en weer zakte ik naar 57-58 en daar bleef ik weer hangen. Gefrustreerd liet ik alles los en toen kwam manlief zijn bouwverlof er aan. Een drukke vakantie vol uitstappen en tot ’s avonds laat renoveren. Om de kinderen steeds vlot in hun bed te krijgen waren er veel opwarm en uithaal maaltijden. Niet gezond natuurlijk en al helemaal niet goed voor de lijn. Neem daarbij dat ik in de vakantie ook behoorlijk wat heb gesnoept en geen enkele keer ging lopen en de weegschaal gaf op 3.5 week tijd +4.5 kg aan! Vreselijk!

Ik begon dus weer vol goede moed na manlief zijn vakantie en ja hoor na een week was ik 2.6 kg kwijt en dat door gewoon weer te koken ’s avonds, ik at zelfs nog een koek elke dag en ’s avonds knabbelde ik ook nog. Die eerste week was dinsdag voorbij en van dinsdag tot vandaag is er weer 200 gram bij… Jaja, ik zit weer rond die 58! Ik eet 4 boterhammen met beleg of choco, 1 koek of snoepje, een gezonde warme maaltijd en ik val geen gram af! Oh ja, ik ga ook weer drie keer per week lopen, 5-6 km per keer. En dan nog gemiddeld 8 borstvoedingsmomenten die toch ook nog kunnen tellen als extra calorieverbruik. Dus echt hoe komt het dat er geen gram af gaat?! Oké, ik kan de koek vervangen door een stuk fruit maar eerlijk is eerlijk, ik doe niets geks! Nop, er gaat geen gram meer af.

Toch heb ik een nieuw doel en eigenlijk helemaal geen haalbaar doel. Begin september hebben we de fotoshoot die we wilden voor onze huwelijksverjaardag. Ik wil zo hard geen spijt van die foto’s dus ja ik heb nog 3 weken om 5.3 kg af te vallen. Ja, te snel afvallen blablabla, ik snap de goedbedoelde raad wel en ik weet het intussen ook wel allemaal lieve mensen maar ik ben gefrustreerd vandaag en dat is mijn eigen schuld.

Wat met mijn angst om mijn echtgenoot teleur te stellen? Wel, hij zegt zelf continu dat ik geen complexen moet hebben. Hij weet van waar ik kom en is trots genoeg maar hij zit er echt mee dat het me niet lukt maar ja, mij er mee helpen kan hij niet echt. Het is nu niet dat hij zo’n snoeper is en voor mijn neus zakken chips zit leeg te eten ofzo, nee absoluut niet. Oh, wisten jullie al dat hij onnozel doend zei dat als ik het niet haalde hij een nieuwe auto kreeg, die gaat dus wel door. Nu ja, geen nieuwe auto een tweedehands want de onze is op, op, helemaal op gereden. Echter geen budget voor een auto dus we hopen nog steeds dat er eentje gratis uit de lucht valt 😉

Maar bon… Veel meer valt er niet te vertellen. Ik ben vandaag niet aanspreekbaar en ga de hele dag op zoek naar de wondertip om toch die laatste kilo’s vlot kwijt te raken zodat ik van mijn blubberbuikje vanaf raak. De striemen draag ik met trots maar de rest niet en ja elk lichaam mag er zijn en zolang je je maar goed voelt maar dat laatste is dus niet het geval momenteel dus ze moeten er af! We zijn hier dus nog niet over uitgepraat!

Advertenties

21 thoughts on “Mijn strijd tegen de kilo’s: De einddatum

  1. Oeh niet te streng zijn voor jezelf hoor! Hoeveel vrouwen zijn er nu wèl blij met hun lichaam? Afvallen met borstvoeding vind ik sowieso lastig. En het maken van spieren geeft ook gewicht. Je bent je in ieder geval bewust van hoe het komt. Wij gaan straks verhuizen en gaan ook vaak frituur eten wed ik. Betere tijden komen wel weer. Desnoods maak je een ander moment toch mooie foto’s?

    Like

  2. Hoi, eerst en vooral: ik begrijp je frustratie helemaal. Ik zou – zeker met het lopen – me minder focussen op het gewicht en bijvoorbeeld meer op taillemaat of iets dergelijks. Het kan gerust zijn dat je gewicht zogenaamd stijgt maar dat je vetpercentage daalt.

    Liked by 1 persoon

  3. Bij mij ging er jaren niets af en de laatste maanden ineens wel zonder ook maar iets te veranderen. Soms is je lijf er blijkbaar gewoon even niet klaar voor…. Sterkte!

    Like

  4. Denk even na bij het verschil tussen deze twee voedingspiramides. http://www.edify.net.au/food_pyramid.php
    We worden het allemaal vanaf kleinsaf verkeerd aangeleerd en daarom gaan we ook verkeerd eten, komen we aan, krijgen we ziektes….
    Als je meer wilt weten over gezonde voeding, zie https://www.jasperalblas.nl

    Of hier: https://www.youtube.com/watch?v=HEVJmfvKnwE
    Dat gaat over voedsel dat vet verbrandt, je kan ergens ook een kaart downloaden waar alles nog eens op staat.

    Velen gebruiken amandeelmeel om koekjes, wafels… te maken omdat deze zeer koolhydratenarm zijn.

    of Deze: https://www.pinterest.com/wilbo52/voedzaam-en-snel-met-amandelmeel-en-koolhydraatarm/

    Veel succes! En dat wil niet zeggen dat je alles moet laten, je kan ook ergens een vaste dag aanduiden dat je weer alles mag eten wat je wilt, dat maakt het misschien gemakkelijker om vol te houden.

    Like

  5. Ik kan je de tip wel geven hoor. Je eet de verkeerde dingen en mijd de goede. Je geeft jezelf de schuld van het “falen” maar dat is deels onnodig. Als je wilt kan ik je begeleiding geven zodat je ziet waar het scheef gaat en waar dan ook de oplossing voor jou ligt.

    Eén tip: stop met het monitoren van je kilo’s…..

    Like

  6. Uit je vorige blogs weet ik dat je precies even groot bent als ik. Vorig jaar zag ik dat ik die 6 vooraan had… vroeger woog ik alleen meer dan 60 als ik zwanger was. Ben ook beginnen afvallen op een trage en gezonde manier en weeg nu 58. Minder lukt alleen tijdelijk. En nu ben ik tevreden. Na vier kinderen zal 52 kilo niet meer lukken denk ik… en dat hoeft ook niet. Als jij nu 58 weegt, heb je een perfect BMI. Je kunt ernaar streven om je gewicht tussen de 56 en 58 te laten schommelen, en dan mag je ‘dik’ tevreden zijn. Ik wed dat het op gewicht blijven je veel relaxter gaat maken en daardoor ga je vanzelf minder snacken tussendoor. Veel succes…

    Like

  7. Ik zou het toch eens bijhouden qua calorieën wat je eet. Choco en koek kan veel calorieën bevatten. Dan weet je in elk geval waar de calorieën zitten. Of vervang eens een boterham door magere yoghurt met muesli. Mijn ervaring is dat yoghurt langer vult dan een boterham. Ik houd mijn calorineen bij op de Nederlandse app van het voedingscentrum: de eetmeter. Ik ben nu sinds oktober 18 kg kwijt. Door veel bewegen. Fietsen wandelen En rond de 1600 calorieën eten. Maar ook vooral gezonde dingen eten. En ook ik heb gemerkt dat het afvallen soms met periodes gaat. Soms lukt het niet wat je ook doet. Maar als je dan volhouw, is er in een keer toch weer wat af. Veel succes. 1600 calorieën zijn voor jou denk ik te weinig : borstvoeding . Maar hou het eens bij en vervang de koek en de choco voor iets gezond’s wat langer vult.

    Liked by 1 persoon

  8. als ik af ga op mijn bmi, dan zou ik gerust nog een dikke buik mogen hebben, dus daar geloof ik niet veel van hoor! Bij mij vallen de kilo’s enkel af als ik sport én als ik aardappelen, brood, witte rijst gewoon laat staan. De enkelvoudige koolhydraten moet ik zoveel mogelijk proberen te vermijden, enkel de complexe koolhydraten mag ik tot mij nemen. Het werkt echt wel bij mij! En ik voel me veel gezonder zowel in geest als in lichaam.

    Like

  9. Moest je brood kunnen vervangen door iets met betere koolhydraten, dan zou dat de oplossing kunnen zijn. Het werkt bij mij en iederen mens is natuurlijk anders. Mijn man verdikt niet van brood, ik wel.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s